Kuduri Tercümesi - 4

Bu bölümde Kur'an-ı Kerim'e dokunma ve istihaze konusunu ele alacağız.

Kuduri Tercümesi - 4
Bu içerik 334 kez okundu.

ولا يجوز لمحدث مس المصحف الا ان يأخذه بغلافه، وإذا انقطع دم الحائض لأقل من عشرة ايام، لم يجز وطئها حتى تغتسل او يمضي عليها وقت صلاة كاملة، وان قطع دمها لعشرة ايام جاز وطئها قبل الغسل، والطهر إذا تخلل بين الدمين في مدت الحيض فهو كالدم الجار، وأقل الطهر خمسة عشر يوما ولا غاية لأكثره،

Kur’an-ı Kerim'e, kılıflı olması dışında, dokunması caiz değildir. Hayız kanı on günden önce kesilirse, en az bir namaz vakti geçmeden yahut gusletmeden cinsi münasebette bulunamaz. Ama on gün geçtikten sonra üzerinde bir vakit namaz geçmeden ve yıkanmadan da cinsi münasebette bulunması caizdir. İki hayız müddeti arasında temizlik olursa, o aradaki (geçici) temizlik müddeti de hayızdan sayılır. Kadının temizlik günlerinin en azı on beş gündür. Temizlik günlerinin çoğunun bir müddeti yoktur.

İSTİHAZE                                                                                                                                          الاستحاضة
    
الاستحاضة هو ما تراه المرأة اقل من ثلاثة ايام او أكثر من عشرة ايام، وحكمه حكم الرعاف الدائم، لا يمنع الصلاة ولا الصوم ولا الوطء، وإذا زاد الدم علي عشرة ايام وللمرأة عادة معروفة ردت الي ايام عدتها وما زاد علي ذلك فهو استحاضة، فأن ابتدأت مع البلوغ مستحاضةً فحيضها عشرة ايام من كل شهر والباق استحاضة.

İstihaze kanı; üç günden az on günden çok olan bir kandır. Onun hükmü, devamlı akan burun kanaması gibidir. İstihaze kanı namaz, oruç ve cinsi münasebete mani değildir. İstihaze kanı, eğer kadının adet günleri belli ise, belli olan adet günlerine göre hesaplanır. Adet günlerini aşan günlerdeki akıntı, istihaze kanı kabul edilir. Eğer kadın buluğa başlar başlamaz istihaze kanı da başlasa, her aydan on gün adet kanı kabul edilerek, geri kalanı istihaze kanı kabul edilir.

والمستحاضة وَمَنْ به سَلَسُ البول والرعاف الدائم والجرح الذي لا يرقأ يتوضؤون لوقت كل صلاة فيصلون فالوقت بذلك آلوضوء ما شاءوا من الفرائض والنوافل، فإذا خرج الوقت ُ بطل وضوء هم وكان عليهم استئناف الوضوء لصلاةٍ اخري.
İstihaze kanı gören, sürekli burun kanaması olan ve idrarını tutamayan kişi, her namaz vaktinde bir abdest alıp, o abdestle (o) vakit içinde istediği tüm farz ve nafile namazlarını kılar. Vakit çıkar çıkmaz onun abdesti de bozulur. Ondan sonra kılacağı namazlar için yeniden abdest alması gerekir.

Mütercim: Cemal Çınar

fıkıh islam hukuku kuduri tercüme
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRX
Elektrik ve doğalgazda ilk dönem zamlı geçti
Elektrik ve doğalgazda ilk dönem zamlı geçti
Amelin Çokluğu Değil, İhlâsın Varlığı Kurtarır
Amelin Çokluğu Değil, İhlâsın Varlığı Kurtarır